Jong Nederland America heeft in overleg met de gemeente Horst aan de Maas en vervoerder Peeters Recycling besloten om op zaterdag 27 juni geen oud papier in te zamelen in America vanwege de verwachte hoge temperaturen. Deze maatregel is genomen om de veiligheid en gezondheid van de vrijwilligers die op de wagen staan en chauffeur te beschermen tijdens deze extreem warme weersomstandigheden.

Het oud papier van nu kan gewoon tijdens de volgende reguliere inzamelronde op zaterdag 25 juli aangeboden worden. In de loop van de komende week zal er ook nog een container geplaatst gaan worden op de parkeerplaats bij Blokhut Ôs Thoês van JNA aan de Kerkbosweg 34, waar u uw papier in kunt werpen als u hiervoor te weinig ruimte heeft. Hierover wordt later nog gecommuniceerd. Op deze manier ontlasten we ook de vrijwilligers van 25 juli. We hopen op deze manier iedereen zo veel mogelijk tegemoet te komen.